INFORMATIE TIJDENS CORONA CRISIS VOOR ON TIME KLANTEN

Deze pagina is bedoeld om ON TIME klanten te informeren tijdens de CORONA crisis.

Huidig service level

NORMAAL

uitzonderingen voor internationale zendingen: zie onderaan

Hoe gaan wij om met de CORONA crisis?

Zoals elk bedrijf volgen we de situatie met het CORONA virus op de voet en nemen wij preventieve maatregelen waar mogelijk. Hierbij enkele van deze maatregelen:

  1. Op al onze locaties gelden de strikte regels om besmettingen te voorkomen.
    Geen handen geven, afstand houden, contacten vermijden, regelmatig handen wassen… Er zijn visuele markeringen aangebracht zodat we social distance van 1.5m bewaren. Verder zijn koeriers verplicht om in de operationele ruimtes mondmaskers te dragen.
  2. Er is anti-bacteriële zeep en desinfecterende gel ter beschikking en handen dienen ontsmet te worden wanneer men binnen komt.
  3. We wisselen geen wagens van chauffeur gedurende de dag. Mocht het toch nodig zijn, zijn er desinfecteren middelen (oa doekjes en sprays) ter beschikking.
  4. Koeriers hebben mondmaskers en handschoenen te dragen in operationele ruimtes en bij uitlevering.
  5. Implementatie van thuiswerk waar mogelijk. Met onze moderne IT infrastructuur is dit mogelijk, waarbij medewerkers uw telefoons van thuis uit kunnen beantwoorden. Voor wie toch naar kantoor komt, is voldoende ruimte voorzien en worden bureaus regelmatig ontsmet.
  6. Er mag niet gehandtekend worden op de scanner, wel op papier waarna de koerier een foto neemt van de handtekening.
  7. Vanzelfsprekend is er een regel dat medewerkers met de minste symptomen die op COVID-19 kunnen wijzen thuis blijven.

Momenteel verloopt onze dienstverlening volledig normaal en kan u zoals gewoonlijk op onze stipte dienstverlening blijven rekenen.

Mocht de crisis zich uitbreiden, heeft ON TIME een bedrijfscontinuïteitsplan waar de procedure in staat die we volgen om een mogelijke crisis het hoofd te bieden. Daarbij hebben we uitgeschreven procedures indien een vestiging niet meer bereikbaar zou zijn, IT systemen niet beschikbaar zouden zijn of indien we door een epidemie onvoldoende chauffeurs zouden hebben.

Extra toeslagen voor zendingen via DHL, Fedex en Bpost

Vanaf 1 april rekenen een aantal vervoerders een tijdelijke toeslag voor noodsituaties aan.

Zoals u weet kiezen wij voor uw (internationale) zendingen steeds de meest optimale oplossing in functie van:

  • gewenste levertermijnen
  • bestemming en service levels van onze partners op deze bestemming
  • prijs in functie van grootte en gewicht
Afhankelijk van deze criteria reist uw zending via ON TIME, DHL, UPS, Fedex (TNT), PostNL of Bpost. Voor DHL, Fedex en Bpost gelden nu extra toeslagen. Deze toeslag wordt mee genomen in onze criteria om de best mogelijke oplossing voor u te kiezen. Bij boeking van een zending op ON TIME online kan u de exacte toeslag bekijken. Deze toeslag wordt integraal doorgerekend.

Door voor ON TIME Logistics te kiezen, zorgen wij ervoor dat we in geval van gelijke service de meest economische oplossing kiezen voor uw zending. U kan steeds de status van uw zending, alsook het netwerk waarin uw zending wordt vervoerd, raadplegen op ON TIME Online.

Hoe kan u ons helpen?

Om onze werkplanning te optimaliseren en thuiswerk waar mogelijk te faciliteren, kan u ons helpen door zo veel mogelijk digitaal te werken in plaats van telefonisch. Door optimaal gebruik te maken van ON TIME online, aangevuld met e-mail indien nodig, werken we efficiënt, snel en voorkomen we fouten.
Hebt u vragen over de online oplossingen? Stel ze gerust via info@ontime.be.

Is uw kantoor gesloten en heeft u tijdelijk of op bepaalde dagen geen behoefte een dagelijkse ophaling? Laat het ons aub weten zodat wij onze planning pro-actief kunnen aanpassen.

Hoe kunnen wij u helpen?

Onze diensten blijven ter beschikking. In deze bijzondere periode heeft u mogelijk nood aan extra transporten, extra urgente opdrachten of zendingen die extra aandacht nodig hebben. Weet dat we met onze waaier aan logistieke oplossingen een passend antwoord hebben op elke vraag.

Meer informatie via www.ontimelogistics.be of info@ontime.be.

Ontdek via onderstaande link tijdelijke service-aanpassingen :